ZONGO’DAN KAZAKÇAYA ÇEVİRİ

Zongo’dan birkaç hikâyenin Kazakçaya çevrileceğini öğrendik. İlk olarak kitaptan “Sinek” adlı hikâye çevrildi. Çeviriyi yapan Moğol asıllı Kazak şair/hikâyeci (engimeci) Suragan Rahmetoğlu’na teşekkür ederim.
SİNEK hikayesinin Kazakça çevirisi (Kril alfabesiyle) aşağıdadır.

РЕЖЕП СЕЙХАН (RECEP SEYHAN)
ШІРКЕЙ
Түн ортасынан ауған шақ. Көшелер жым-жырт,тыныш.Үйде тек екеуіміз ғана.Кейбіреулер терезе әйнегіне,енді біреулері есіктің тұтқасына қоныпты. Ал, бір жарымы төбедегі шамның ламбасында.Тіпті біреулері ызыңдап, айналып ұшып жүр. «Әнеу жерде» деді.Не бар онда? Шіркейлер мыңғырылған! Ол нұсқаған жаққа қарадым. Қабырғада ештеңе жоқ!? Оның көргенін мен көре алмадым. «Барып тынық. Ертемен сәресін ішуге келесің!?» Бөлмені кезіп көп жүрдім. Жатсам ба? Кетсем бе? (daha…)

DEVAMI --››
ZONGO TYB’DE KONUŞULDU

ZONGONUN DEĞİRMENİ’nin Konuşulduğu Programdan Alıntılar

16.11.2019 Cmt günü Yazarlar Birliği İstanbul Şubesi’nde yapılan programda konuşmacılardan alıntılar:
“Bu kitap (Zongo’nun Degirmeni), hakkında bir sempozyum düzenlemeyi gerektirecek derinlikte görünüyor.” Prof. Şaban Sağlık
“Ölü Sesleri Korosu (Zongo’nun Değirmen’nde yer alan uzun bir hikâye) ‘tefekkür bizi nereye götürmeli’ sorusuna cevap niteliğinde bir hikâyedir.” Cihan Aktaş hikâyeci, yazar
“Recep Seyhan’ın fantastik olandan ziyade masalsı hikâyeler anlattığını düşünüyorum.” Doç. Dr. Mehmet Güneş
“Recep Seyhan’ın  hikâyeye masalsı hava ile  girmesinin sebepleri var; Bu, bir varmış bir yokmuş” tekerlemesiyle bağlantılı: Hikâyede yaşananların anlatılması anlamını ‘bir varmış’ göndermesiyle vermekte. Yazar anlatıcı bir yokmuş ile de; ‘geleneği sürdüren, artık yok olmuş, kaybolmuş bir hayattan geriye kalanların ‘bir yokmuş’ hükmünde  olduğunu göstermek istiyor.” İsmail Pelit, yazar, romancı (daha…)

DEVAMI --››
SON GÜZ ETKİNLİKLERİ

YAZARLAR BİRLİĞİ’NDE ZONGO OTURUMU

Taşrada yaşıyor olmamız sebebiyle edebiyat dünyasını ve bu alandaki etkinlikleri sıkı takip edemiyorum; dolayısıyla etkinliklere kısıtlı zaman aralıklarıyla katılabiliyorum.

Güz döneminde 22 Ekim 2019 Salı günü Konya Kitap fuarında kitaplarımızı imzaladık, okuyucularla buluştuk. Edebiyat öğretmeni Yusuf Alpaslan Özdemir’in müzaheretiyle nezih bir mekânda bir söyleşiye katıldık. (daha…)

DEVAMI --››
YENİ…..Zongo’nun Değirmeni

Zongo’nun Değirmeni…
Hikâye-dengbej….
Mübadeleden kalan ‘millet-i sadıka’dan iki ayrı insanın iki farklı hikâyesi: Zongo ve Flora’nın Çıngırakları
Matbaadan geliş: 30.9.2019 Cuma
Kitabın arka kapak tanıtım yazısı ve içeriden bir alıntı aşağıda:

Hikâyelerinde, geleneksel olanla modern anlatının imkânlarını ustalıkla harmanlayan Recep Seyhan, Anadolu’daki zengin birikime yönelik kazı çalışmalarına devam ediyor. (daha…)

DEVAMI --››
Hakemli bir dergide bilimsel bir çalışma: RECEP SEYHAN’IN HİKÂYELERİNDE NESNE-BİREY İLİŞKİLERİ

RECEP SEYHAN’IN HİKÂYELERİNDE NESNE VE BİREY İLİŞKİLERİ*
İsmail TURAN[1]

Object-individual relations in Recep Seyhan’s stories
Abstract
Recep Seyhan, who started his writing career in 1979 in the Türk Edebiyatı magazine; He is the author of several books as well as many journal articles and independent works. Our writer, who succeeded in successfully synthesizing the modern story with the traditional story, brings modern interpretations to ancient feelings and ancient tools. For this purpose, a strong staff of the staff who founded Seyhan’in especially at Azazil’in Kapısında and Metal Çubukların Dansı of the story books offer us a large field of study. The aforementioned works are decorated with stories in which Seyhan made ontological observations and examined the relationship between human and object. In our study, we will examine the objects that form the stories in their books and sit in the center of the texts. In the stories, objects that appear to have strong communication with people: mirror and screen, metal bars (knitting shafts), stones, doors, toys and knives. Working from these objects will reveal that the individual and the collective unconscious are projected from the human to the article. (daha…)

DEVAMI --››
Ebucehil Karpuzu TRT2’de Konuşuldu

15 Temmuz vesilesiyle 12 Temmuz Cuma günü TRT2’de Ebucehil Karpuzu konuşuldu. 15 Temmuz 2016’da yaşanan ihanet olayının edebiyata yansıması bağlamında konu Ebucehil Karpuzu’na geldi. Sümeyye Yılmaz yönetimindeki çekimde romanın yazılış hikâyesi, konusu, bu tür sosyal olayların edebiyatımıza yansıması, etkileri üzerine söyleşi gerçekleştirildi. Program, 15 Temmuz Pazartesi günü, TRT2’de İnsan-Hayat programının Edebi Sanatlar bölümü içinde verildi.

DEVAMI --››
Okuma Etkinlikleri

Ebucehil Karpuzu, Taşova Gençlik Merkezi Okuma Etkinliği’nde İdi

Ebucehil Karpuzu, Taşova Gençlik Merkezi’nin düzenlediği okuma etkinlikleri çerçevesinde
yaklaşık 70 öğrenci tarafından okundu. Daha önce kitap okumayı seven lise seviyesindeki öğrencilere dağıtılan kitap Taşova Belediyesi Kültür Müdürlüğünce 70  ulaştırıldı. 15.1.2019 Salı günü bizim de katıldığımız buluşmada okuyucular kitapla ilgili sorular yöneltti. Taşova Belediyesi Kültür Müdürü Ömer Sayar’ın yönettiği oturumda öğrenciler romanla ilgili sorular sordular. Soru cevap havasında geçen programa vatandaşlar da katıldı.
17.1.2019 Perşemde günü Henza A. Çolakoğlu İmam Hatip Lisesi’nde  Metal Çubukların Dansı’nı okuyan 30 öğrencinin kitabı okumalarından sonra  öğretmen şair Adem Turan yönetiminde ilgili okuyucularla  bir araya gelindi.  (NOT: Romandan kısa bir alıntı Kitaplardan Seçkiler/Öne Çıkanlarda, roman hakkında genel bilgi ise Yazardan Paylaşımlar  / EBUCEHİL KARPUZU HAKKINDA başlığı altındadır.)

 

DEVAMI --››
Türkiye Yazarlar Birliği EDEBİYAT FESTİVALİ etkinlik

Seyhan: “Geleneksel hikâye insanın yaratılışıyla ilişkilidir”

Türkiye Yazarlar Birliği İstanbul Şubesince düzenlenen ve bir hafta boyunca süren Edebiyat Festivali’nin beşinci günü “Hikâye Yazmak” oturumu ile (14.12.2018 Cuma)  başladı. Naime Erkovan, Recep Seyhan ve Necip Tosun’un konuşmacı olarak katıldığı 5. günkü oturumda geçmişten günümüze hikâyenin serüveni konuşuldu.
Recep Seyhan, “Geleneksel Türk Hikâyesinden Modern Hikâyeye” başlıklı konuşmasında, geleneksel hikâyenin köklerini anlattı: “Geleneksel hikâye insanın yaratılış hikâyesiyle doğrudan ilişkilidir. Yaradılışımızın temelinde Âdem ve Havva’nın hikâyesi var ve o hikâyede muazzam bir kurgusal zemin var. Yani bizim geleneksel hikâye dediğimiz türde bulunması beklenen her unsur var. Yine Habil ve Kabil kıssası, Nuh Tufanı, Peygamberlerin mücadelesini anlatan kıssalar, geleneksel hikâyenin unsurlarını doğrudan aldığı hikâyelerdir. Geleneksel hikâyenin de köken olarak bu mukaddes hikâyelerden beslendiğini düşünüyorum.” Konuşmasını ilk geleneksel hikâye örneklerinden (Hay b. Yakzan, Fadıl b. Natık gibi felsefi teolojik örneklerden) bahsederek sürdüren Seyhan, İbni Nefis’in “Fadıl Bin Natık” hikayesi üzerinde Türkiye’de sadece bir çalışma yapıldığını söyleyerek, bu konuda daha fazla çalışma ve araştırmaya ihtiyaç olduğunu belirtti. (TYB bülteninden) 15.12.2018

DEVAMI --››
Ebucehil Karpuzu Uluslararası Frankfurt Kitap Fuarı’nda İdi

Ebu Cehil karpuzu 5.10.2018 günü matbaadan geldikten sonra Uluslararası Frankfurt Kitap Fuarı’nda görücüye çıktı.

Uluslararası yayıncılar, fuarda, etkinliğe katılan yayınevlerinin kitaplarını inceleme imkânı buluyorlar.  Bu yıl  70’inci yılına giren fuar etkinliği 9-14 Ekim 2018 tarihleri arasında gerçekleşti ve. 102 ülkenin katıldığı fuarda 7300 yayıncı firma hazır bulundu. 15 Temmuz romanı projesinde ödül alan Ebucehil Karpuzu ile birlikte diğer dört roman da fuarda  yer aldı. Kitapların buradaki ticari konumu bireysel satıştan ziyade yayıncı firmaların yayımlamaya değer buldukları kitapları ülkelerinin dilinde yayımlamaları şeklinde gerçekleşiyor. Bu da Ebucehil Karpuzu’na dünyaya açılma şansı veriyor.
Romanın kurgusu; Fetö’nün, okullarla ulaştığı yaklaşık 140 ülkeden herhangi birinde Türkiye’dekine benzer bir ihaneti  gerçekleştirmeye kalkışması ihtimali üzerine bina edilmişti. (NOT: Romandan kısa bir alıntı Kitaplardan Seçkiler/Öne Çıkanlarda, roman hakkında genel bilgi ise Yazardan Paylaşımlar  / EBUCEHİL KARPUZU HAKKINDA başlığı altındadır.)

DEVAMI --››
Deneysel Edebiyat-Monokl Okumaları vs.

Mart- Nisan 2018 aylarında üç önemli etkinlik oldu. 21 Mart 2018’de Zeytinburnu Belediyesinin sanatkâr ruhlu Başkanı Murat Aydın’ın ev sahipliği ettiği Zeytinburnu Uluslararası 3.Öykü Festivali’nde Deneysel Edebiyata Ne oldu konulu oturumda moderatör olarak görev aldık. Konuk yazarlar; Nihan Kaya, İsmail Pelit, Mahmut Sami Yıldız ve misafir konuk Andrej Blatnik (Slovenya) idi. Programda deneysel edebiyatın ne olduğu, neyi amaçladığı, bu yöntemin riskleri, geçirdiği aşamalar, geldiği nokta; edebiyatta deneysel arayışlara örnekler üzerinde duruldu. Yoksul Metin adlı çalışmasında (a) harfini hiç kullanmadığı bilinen konuk yazar İsmail Pelit’in anlattıkları ilgi ile dinlendi.

24 Mart günü de bir günlüğüne Konya’da Mahelle Mektebi dergisi yayın yönetmeni Ulvi Kubilay Dündar’ın daveti ile Timav bünyesinde seçkin öğrenciler için açılmış bulunan “sanat ve düşünce etkinlikleri” çerçevesinde öğrencilerle buluştuk. Öğrencilerle sanatın önemini ve elbette hikâyeyi de konuştuk. (daha…)

DEVAMI --››