Samsun Anadolu Lisesi 1993 Y─▒ll─▒─č─▒’ndan

SAL (Samsun Anadolu Lisesi) 1993 Y─▒ll─▒─č─▒na yazd─▒─č─▒m─▒z not

┼×air B├ók├«, ÔÇťAvazeyi bu ├óleme Davud gibi sal/B├óki kalan, bu kubbede bir ho┼č seda imi┼čÔÇŁ diyor. ┼×imdi siz gittiniz ey ÔÇśm├╝rg├ónÔÇÖ. Geriye ho┼č bir seda kald─▒. D├╝nya b├Âyledir i┼čte. Halk─▒m─▒z ÔÇťyalan d├╝nyaÔÇŁ der. Anlaml─▒ bulurum bu s├Âz├╝. D├╝nyada fani oldu─čunu, baki olan─▒n yaln─▒zca Allah oldu─čunu (Allah bes/B├óki heves; Allah k├ófidir, gerisi bir hevesten ibarettir) kavrayabilseydi insano─člu; kavgalar g├╝r├╝lt├╝ler, kabal─▒klar asgariye inerdi. (daha&helliip;)

DEVAMI --››
├ť├ç DUYURU (Kitaplara Ula┼č─▒m, Sosyal Medya hesaplar─▒m─▒z, G├╝venlik uyar─▒s─▒)

1- K─░TAPLARA NASIL ULA┼×IRIM? sorusunun cevab─▒ i├žin MEN├ť/HAKKINDA butonuna bak─▒n─▒z
2-Sosyal medya hesaplar─▒m─▒z (Facebook, twitter ve instagram) 19.1.2019 tarihinden itibaren ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z yay─▒nevi BKS (Bilge K├╝lt├╝r Sanat) edit├Ârleri taraf─▒ndan y├Ânetilmektedir. Bu hesaplarda taraf─▒mdan yorum yap─▒lamamaktad─▒r
3-Ziyaret├žilerimiz, sitemizin linkinde sol tarafta┬ái┬ái┼čareti ve g├╝venlik uyar─▒s─▒ndan (g├╝venli de─čil┬áifadesi) vir├╝se ili┼čkin herhangi bir kayg─▒ duymamal─▒d─▒r.
Bu, ilgili firmadan┬áÔÇťssl┬ásertifikas─▒ÔÇŁ┬áalmay─▒┼č─▒m─▒zla ilgilidir. Firmalar ek ├╝cret i├žin bu t├╝r ÔÇťilave hizmetlerdeÔÇŁ bulunuyorlar.
Konu ile ilgili makale:
24 Temmuz 2018: Bug├╝n Google, Chrome 68ÔÇÖi kullanm─▒ma sunmaya ba┼člad─▒. Art─▒k GoogleÔÇÖ─▒n taray─▒c─▒s─▒ HTTPS ile korunmayan t├╝m web siteleri i├žin adres ├žubu─čunda ÔÇťG├╝venli De─čilÔÇŁ uyar─▒s─▒ verecek.
─░nternet taray─▒c─▒lar─▒, g├╝venli (HTTPS) ve g├╝venli olmayan (HTTP) sitelere yakla┼č─▒mlar─▒nda ani de─či┼čikler yap─▒yor. Google Chrome, bu de─či┼čikli─či Ocak 2017ÔÇÖde hayata ge├žirdi. Web sitesi g├╝venli─či konusunda harekete ge├žen Google Chrome, ┼čifre veya kredi kart─▒ bilgisi gibi ki┼čisel bilgi toplayan HTTP sayfalar─▒n─▒ ÔÇťg├╝venli de─čilÔÇŁ olarak lanse etmeye ba┼člad─▒ÔÇŽ
NOT: SE├çK─░LER/├ľyk├╝ Se├žkileri butonu alt─▒ndaki sayfaya ├╝├ž hikaye daha eklendi

DEVAMI --››
T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝

Kazakistan Ahmed Yesevi ├ťniversitesi/ T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝ /Recep Seyhan Maddesi

Kazakistan Uluslararas─▒ Ahmet Yesevi ├ťniversitesi’nde,T├╝rk edebiyat─▒na eserleri ile katk─▒ sunan T├╝rk d├╝nyas─▒n─▒n yazarlar─▒ i├žin bir heyet taraf─▒ndan biyografik ├žal─▒┼čma y├╝r├╝t├╝l├╝yor. ├çal─▒┼čmalar, ├ťniversite’nin sitesinde┬áT├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝┬ába┼čl─▒kl─▒ buton alt─▒nda┬á bulunuyor. Yazar─▒n ad─▒n─▒ ve soyad─▒n─▒ ta┼č─▒yan ba┼čl─▒k; yazarlar─▒n Hayat─▒,┬áEserleri Ba─člam─▒nda Edebi Ki┼čili─či, Kaynak├ža ve Eserleri b├Âl├╝mlerinden olu┼čuyor.
T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝’de a┼ča─č─▒da linkini verdi─čimiz sayfada┬á bize de yer verilmi┼č.
├çal─▒┼čmaya katk─▒ sunan yazar, hik├óyeci Funda ├ľzsoy Erdo─čan’a te┼čekk├╝r ederim. RSeyhan


Ôľ║T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝ Linki i├žin buraya t─▒klay─▒n─▒z.

DEVAMI --››
DEL─░F─░┼×EK* -hik├óye-

Bir g├╝n demi┼čti ki Hac─▒ AzizÔÇÖin Mehemmet, ÔÇťKendisine ÔÇśDeliÔÇÖ dedirtmek i├žin az m─▒ u─čra┼čt─▒ bu kavasÔÇŽ
─░nce dalan, ├žak─▒ gibi bir adamd─▒. ┼×apkas─▒ ba┼č─▒nda kendisi gibi hep dimdik dururdu.
├ľne do─čru hamle yapar gibi y├╝r├╝r, keyfine uygun bir yere giderken su gibi akar; bir samanl─▒─č─▒n
k├Â┼česinden ya da kel bir tepenin ├╝zerinden kayar gibi a─čard─▒.
Uzun s├╝re kaybolurdu.

Koysak ve kuytu yerleri tercih ederdi gelip giderken. Bunun, aran─▒yor olmas─▒yla elbette bir ilgisi vard─▒.
Onu birileri arard─▒ hep; ya cenderme, ya bir alacakl─▒s─▒ ya da babas─▒ÔÇŽ
E─čer aran─▒yorsa arazide boyu a┼čan u├žsuz bucaks─▒z bir ├žay─▒r olurdu o veya i├žinde tilkilerin bile kayboldu─ču
s─▒k ├žal─▒l─▒klar olurdu da herkesin etraf─▒nda dola┼čt─▒─č─▒ ama bir t├╝rl├╝ bulamad─▒─č─▒ kutsal bir kayba d├Ân├╝┼č├╝rd├╝.
Arayanlar─▒n hi├žbiri de gerekli oldu─ču zamanlarda ona ula┼čamazlard─▒. (daha&helliip;)

DEVAMI --››
─░ST─░LA -├Âyk├╝

─░ST─░LA
Adam, s─▒rt ├žantal─▒ ba┼čka bir adama yakla┼č─▒p arad─▒─č─▒ bir adresi sormak istedi. S─▒rt ├žantal─▒ adam─▒n kula─č─▒nda kulakl─▒k vard─▒, adam duymad─▒. Adam onu bu h├ólde bulunca di─čerine y├Ânelecek oldu; ama onun da kula─č─▒nda kulakl─▒k vard─▒. Daha ├Âteki de b├Âyleydi. Kulaklar─▒ kapal─▒yd─▒ insanlar─▒n ve onlara i┼čittirmek neredeyse m├╝mk├╝n de─čildi. Bir an, sorusunu y├Âneltebilece─či kimse bulamay─▒┼č─▒n─▒n aksayan y├╝r├╝y├╝┼č├╝ ile bir ilgisi olup olmayaca─č─▒ ge├žti akl─▒ndan.Sonra bu d├╝┼č├╝ncesinin yersiz oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝.
├çok ge├žmeden anlad─▒ ki insanlar─▒n kulaklar─▒ t─▒kal─▒yd─▒ ve i┼čitmekten men edilmi┼člerdi sanki.
Dahas─▒, kentte insanlar, birbirlerini g├Ârmedikleri ve i┼čitmedikleri kulelerde oturuyorlard─▒.
Binitler kenti istila etmi┼čti ve insanlar kendilerine yer bulamaz h├óle gelmi┼člerdi. (daha&helliip;)

DEVAMI --››
“Esaret Edebiyat─▒”n─▒n Atlad─▒─č─▒ Sayfa: Teme┼čvarl─▒ Osman A─ča

ÔÇťEsaret Edebiyat─▒ÔÇŁn─▒n Atlad─▒─č─▒ Sayfa:┬áTEME┼×VARLI OSMAN A─×A
Orta├ža─č Avrupas─▒ndaki keskinle┼čmi┼č s─▒n─▒fl─▒ toplum katmanlar─▒nda ├Ânemli bir yeri olan esaret, izleyen y─▒llarda ├Ânce Bat─▒ Edebiyat─▒ÔÇÖna oradan da 19.yyÔÇÖ─▒n ortalar─▒nda AvrupaÔÇÖy─▒ takip eden T├╝rk edebiyat─▒na bula┼čt─▒. Telif olarak edebiyat─▒m─▒zda esaret konusunu i┼čleyen iki ├Ânemli eser var. Biri Ahmet MithatÔÇÖ─▒n 1870ÔÇÖte yazd─▒─č─▒ Esaret adl─▒ hik├óye, di─čeri Sami Pa┼čazade SezaiÔÇÖnin Serg├╝ze┼čt roman─▒(1888). (daha&helliip;)

DEVAMI --››
TANKLARIN G├ľZ├ť NASIL K├ľR ED─░L─░R?

Tanklar─▒n G├Âz├╝ Nas─▒l K├Âr Edilir?

Evrensel bir temad─▒r: ─░nsan─▒n ├Âyle bir yeri vard─▒r ki oraya ili┼čirseniz, zay─▒f bilinen bir adam─▒n bile beklemedik bir g├╝ce ula┼čt─▒─č─▒n─▒ hayretle g├Âr├╝rs├╝n├╝z. Bu, hayvanlarda bile b├Âyledir. Bir hayvan─▒ k─▒st─▒r─▒rsan─▒z size beklemedi─činiz tepkiyi verebilir ve savunma mekanizmalar─▒n─▒ hi├ž tahmin etmedi─činiz yerlerden kullanarak ola─čan├╝st├╝ bir g├╝ce ula┼čabilir. Hayat─▒n─▒n en de─čerli varl─▒─č─▒na kastedildi─čini hissetti─či bir anda bir tavuk, bir y─▒lana kafa tutabilir; bir tav┼čan bir tilkinin fele─čini ┼ča┼č─▒rtabilir. ÔÇťBir ser├že bir kartal─▒ sallad─▒ vurdu yereÔÇŁ diyen Yunus san─▒r─▒m bu noktay─▒ anlatmak istiyordu.

15 Temmuz i┼čgal giri┼čimi b├Âyle bir yerine dokundu milletin; en olmad─▒k bir zamanda en vazge├žilmezine ili┼čti. ┼×unu d├╝┼č├╝nmeden edemiyor insan: Daha ├Ânce de iradesine defalarca ili┼čilmi┼čti bu milletin, o zamanlar neden bu tepkiyi g├Âstermedi? Konunun ├žok derin tahlilleri var ancak ┼ču kadar─▒n─▒ s├Âylemek m├╝mk├╝n san─▒r─▒m: Bilin├žlenme durumu ve demokrasiyi i├žselle┼čtirme konusu bir yana; millet korkutulmu┼čtu y─▒llarca. Korkuyordu evet. ├çok ├Âncesinde eli kolu ba─čl─▒yd─▒; tek parti vard─▒ ├╝lkede; dahas─▒ kahredici yoksulluk vard─▒. Devlet erk├ón─▒ kendisini milletin seyisi g├Âr├╝yordu. Se├žimler, devletin vesayet g├╝├žleri g├Âlgesinde ÔÇťbeni se├žÔÇŁ format─▒nda se├žimlerdi. ─░ktidarlar se├žiliyor fakat bir t├╝rl├╝ muktedir olam─▒yorlard─▒; ├ž├╝nk├╝ devletin eli sopal─▒ memur b├╝rokratlar─▒ iktidara ortak idiler. Bu k├Ât├╝ ┼čartlarda gerekti─činde cebir de kullan─▒lm─▒┼č ve millet sindirilmi┼čti. (daha&helliip;)

DEVAMI --››
EBUCEH─░L KARPUZU HAKKINDA

Bu projede Neden Yer ald─▒m?
Roman, D&R’da Neden Bulunmuyor?
Roman─▒n Yaz─▒l─▒┼č Hik├óyesi

├ľncelikle belirtelim roman─▒n 1. bask─▒s─▒ t├╝kenmi┼č bulunuyor. Okuyucu ancak 2’nci bask─▒ya ula┼čabilecek. Bundan da ├Ânce roman─▒n yaz─▒l─▒┼č hik├óyesi:
15 Temmuz ihaneti herkes gibi beni de derinden etkilemi┼čti. O gece b├╝t├╝n bir tarihimizin en feci ihanetlerinden biri ya┼čanm─▒┼čt─▒. ─░hanetin faillerinin i├ž y├╝z├╝n├╝ az ├žok biliyordum. ─░├žlerinde de kalm─▒┼čt─▒m ama ÔÇťyan─▒m─▒zda olan fakat bizden olmayanlardan biriÔÇŁ etiketi ile ÔÇťmimliÔÇŁ oldu─čumun da fark─▒ndayd─▒m. Bu birikimi roman olarak yazabilirim diye d├╝┼č├╝n├╝yordum. B├Âyle bir ├žal─▒┼čma yapmay─▒ ilk akl─▒ma d├╝┼č├╝ren de o menfur olaydan dokuz ay ├Ânce yapt─▒─č─▒m K─▒rg─▒zistan gezisi oldu. AzazilÔÇÖin Kap─▒s─▒nda adl─▒ ├Âyk├╝ kitab─▒m─▒z K─▒rg─▒zcaya ├ževrilecekti. Konunun g├Âr├╝┼čmeleri olmu┼č ancak anla┼čma imzalama noktas─▒na gelmemi┼čti. Hem ayr─▒nt─▒lar─▒ g├Âr├╝┼č├╝r├╝m hem de bir ┼čey olmasa bile Cengiz AytmatovÔÇÖu ziyaret etmi┼č olurum diye d├╝┼č├╝nd├╝m.
(daha&helliip;)

DEVAMI --››
D├╝nya ile Anla┼čmak M├╝mk├╝n m├╝? Mutlu Olmak Talep Edilmeli mi? -deneme-

D├╝nya ile ili┼čkileriniz nas─▒l diye sorsak herhalde ├žo─ču insandan iniltilere varan s─▒zlan─▒┼člar i┼čitiriz. D├╝nya ile ge├žinemez ├žok insan. Aradaki problem, insan─▒n talepleriyle d├╝nyan─▒n karakterinin birbiriyle ├želi┼čmesidir. ├ťstelik ├želi┼čki ├žok derindir. Mutlu olmak d├╝nya ile uzla┼čmakt─▒r bir bak─▒ma, onunla bir s├Âzle┼čmeden ├ž─▒kmakt─▒r. Peki, d├╝nya ile uzla┼čmak m├╝mk├╝n m├╝d├╝r? D├╝nyan─▒n sizi ├ža─č─▒rd─▒─č─▒ yerleri denetlemek ┼čart─▒yla m├╝mk├╝n olabilir bu bizce.┬á Peki ama d├╝nya buna raz─▒ olur mu; kendini denetlettirir mi? ─░┼čte bu zor. Zorlu─ču ┼čuradan:┬á “s├Âzle┼čmeli personel” olarak bulunuyorsunuz d├╝nyada, kadrolu┬á de─čilsiniz. Bu ger├že─či halk feraseti ├žok iyi te┼čhis etmi┼čtir: ÔÇťYalan d├╝nyaÔÇŁ. Demek ki d├╝nyan─▒n ana karakteri yalan(c─▒) olmas─▒d─▒r. Bir yalanc─▒ ile uzla┼čmak da onu denetleme hakk─▒n─▒ elinizde bulundurarak, s─▒n─▒rl─▒ sorumlu bir ├žer├ževede olabilir ancak. (daha&helliip;)

DEVAMI --››
Otorite┬« Edebiyat┬á/ recep seyhan-ele┼čtiri

G├╝├žl├╝ baban─▒n g├Âlgesinde ya┼čayan o─čullar ya da bask─▒n karakterli annenin yamac─▒nda silik ve muti ev k─▒zlar─▒, Freud ve talebelerinin (sonra psikanalistlerin) uzun s├╝re inceleme alanlar─▒ndan biri idi. H├ól├ó ├Âyledir. Bunu edebiyata uyarlarsak otorite┬«lerin g├Âlgesinde ortaya ├ž─▒kan edebi g├Âr├╝nt├╝, h├ól ve gidi┼če bir de bu pencereden bakmam─▒z─▒ gerekli k─▒l─▒yor. (daha&helliip;)

DEVAMI --››