info@recepseyhan.com.tr

ZONGO’NUN DEĞİRMENİ – Şeyma Subaşı

ZONGO’NUN DEĞİRMENİ Recep Seyhan’ın Zongo’nun Değirmeni adlı son hikâye kitabı Bilge Kültür-Sanat Yayınları tarafından yayımlandı. Seyhan, sadece bir hikâye yazarı olarak karşımızda değil. İlgili konuda kuramsal çalışmaları olan ve hikâyeye kafa yoran bir isim. Özellikle “Bana Hikaye Anlat/ma” adlı eserinde yer alan ve okur zihninde tamamlanması gereken metinlerin yeniden okumaya ya da yoruma ne kadar […]

Devamı…

Hikâyesi Bilinmeyen İnsanların Öyküleri: ZONGO’NUN DEĞİRMENİ Şaban Sağlık Prof. Dr*

Edebiyatın saymakla bitmeyen işlevlerinden biri de keşiftir. Bazen tarihin bilinmeyen karanlık dehlizlerine gizlenmiş bazen de özellikle günümüzde hiçbir gözün göremeyeceği bir noktada unutulmuş olan ve keşfedilmeyi bekleyen yığınla hikâye vardır. Hikâyeler anlatılmak için üretilirler. Anlatılmayan hikâyeler, yaşanmış da olsalar, unutulup giderler. Burada da Puşkin’den mülhem şu cümleyi anmak gerekiyor: “Sanat (hikâye) unutturmaz.”

Devamı…

KIRSALIN VE FOLKLÖRÜN İZİNDE Abdullah Harmancı, doç. dr*

Recep Seyhan beşinci öykü kitabını çıkardı: Zongo’nun Değirmeni (Bilge Kültür Sanat, 2019). Recep Seyhan adını ilk defa Çiçekler Kesmişti Selamı (1990) adlı eseriyle duymuştum. Araya uzun seneler girmiş. Yazar 2019’daki bu eserine gelene kadar, hangi aşamalardan geçti, neler yazdı, neleri yok etti, otuz senelik süreçte “yazı cehenneminde” hangi yaşantılarla bugünlere ulaştı? Keşke bütün yazarlar bu […]

Devamı…

ZONGO’NUN DEĞİRMENİ Rüveyda Durmaz Kılıç*

“Böyle başlayacaktı hikâye” diyerek okurunu hızlıca içine alan, kuşatan bir anlatıyla başlıyor Zongo’nun Değirmeni,”… Bu ilk hikâyede masalsı detayların, temaların kurgudaki yeri oldukça başarılı. Böylelikle okur, fantastik ile gerçekliğin biraraya geldiği ve içinden hikmetlerin ortaya çıktığı bir öykü evreninde buluyor kendini. Zongo’nun Değirmeni, ara başlıklar atılan hem müstakil hem de bütünlükle okunabilen hikâyelerden oluşmakta. Kitabın […]

Devamı…

SEYHAN’IN ANADOLU’NUN KARA KUTUSU NİTELİĞİNDEKİ “TAŞ” HİKÂYESİ ÜZERİNE- Muhsin Duran

SEYHAN’IN ANADOLU’NUN KARA KUTUSU NİTELİĞİNDEKİ “TAŞ” HİKÂYESİ ÜZERİNE Hiç unutmam, edebiyata ilgimin kıpırdamaya başladığı yıllarda bir dostumuz, dünya klasiklerinden dersler çıkarıp, onlardaki birden çok mekânları, çoklu zamanları ve çok sayıda olay kahramanlarını değerlendirirken; “Bakın, bu hikâyede, bu romanda usta yazar, bu kadar kalabalık kahramanını nasıl sahneye çıkarmış, bir mahalle, bir kasaba dolusu insandan ayrı ayrı […]

Devamı…

Hakemli bir dergide bilimsel bir çalışma: RECEP SEYHAN’IN HİKÂYELERİNDE NESNE-BİREY İLİŞKİLERİ/İsmail Turan

RECEP SEYHAN’IN HİKÂYELERİNDE NESNE VE BİREY İLİŞKİLERİ*[1] Object-individual relations in Recep Seyhan’s stories Abstract Recep Seyhan, who started his writing career in 1979 in the Türk Edebiyatı magazine; He is the author of several books as well as many journal articles and independent works. Our writer, who succeeded in successfully synthesizing the modern story with […]

Devamı…

FUNDA ÖZSOY ERDOĞAN

AZAZİL’İN KAPISINDA “Azazil’in Kapısında” Recep Seyhan’ın Bilge Kültür Sanat’dan çıkan üçüncü öykü kitabı. 2013 yılında yayımlanan ve ESKADER’in öykü ödülünü de alan “Güneşin Doğduğu Yerde” kitabından hemen sonra gelen “Azazil’in Kapısında” kitabıyla, bir yazarın kendini tekrar etmediğini görmenin mutluluğunu ve takdirini yaşıyorsunuz. Çok derin psikolojik tahlillerin yapıldığı, insanın çıkmazlarına, gizli dehlizlerine yazarın dikkatli bakışlarını gezdirdiği […]

Devamı…

DUYGU AKSOY

AZAZİL’İN KAPISINDA 1979’dan itibaren Mavera, Türk Edebiyatı, Yedi İklim, Dergâh ve Hece gibi çeşitli edebiyat ve sanat dergilerinde yazan Recep Seyhan, Türk edebiyatının folklorik kültürü ustaca kullanan, dili titizlikle işleyen öykücülerinden. Yazarın Bilge Kültür Sanat tarafından yayımlanan üçüncü hikâye kitabı “Azazil’in Kapısında” geçtiğimiz ay okuyucusuyla buluştu. 2013 yılında İkinci kitabı “Güneş’in Doğduğu Yerde” ile “Eskader”in […]

Devamı…

YALÇIN DORUK

RECEP SEYHAN’ın ‘İSKELEDE’ HİKÂYESİNDE TEKTONİK ANLAM KATMANLARI Recep Seyhan hikâyeleri söz konusu olduğunda bir okur olarak tuhaf bir çekim gücüyle karşılaşırız. İlginçtir hangi hikâyesini okumaya kalksak bazen mıknatıs demiri bazen de demir mıknatısı çekiyormuş gibi bir hissiyat belirir bizde. Bazen metin tuhaf bir şekilde kendini bize sevdirirken bazen de biz tuhaf bir şekilde metni severiz. […]

Devamı…

MUSTAFA EVERDİ

“MAZBUT ÇOCUKLARIN” DANSI (Recep Seyhan Öykülerini Psikanalitik İnceleme Denemesi) “Sanat eserini inceleyerek, sanatçı hakkında bazı bilgiler edinmek kabildir. Sanatçı hakkındaki bilgilerden kalkarak sanat eseri hakkında bilgilere varmak da kabildir. Ama bu yollarla elde edilen bilgiler hiç bir zaman kesin değildir.” ( Bkz. [1] ) Edebiyat metinleri psikanalitik yöntemle incelenince yazarın bile farkında olmadığı bir zenginliğe ulaşabiliriz. “Yazar onları fark etmemiş […]

Devamı…